Головна » Статті » Статі » Мої статі

Мережевий маркетинг не фінансова піраміда

З високим рівнем безробіття не вистачає роботи для кваліфікованих спеціалістів. Але не можна сказати що роботи взагалі немає. Вона є, але яка. Беремо будь-яку газету, журнал, шукаємо в інтернеті і натикаємося на оголошення, оголошення і оголошення де пропонують роботу. Що ж пропонують найчастіше? Дуже часто пропонують стати торговим агентом, допомогу у створені власного бізнесу, партнерство у бізнесі, здоров’я і роботу, красу і роботу. Пропозиції одна краща іншої. Та потрібно дізнатися поближче, що являють собою ці пропозиції. Дзвонимо. «Я шукаю людей яким потрібні кошти» , «Я можу розповісти детальніше, але це займе 30 хвилин», «Підійдіть до нас на співбесіду» і тд. і тп. Хоча трапляються і такі які конкретизували в чому полягає їхня робота. Та їх мізерна кількість. Їх звичайно можна зрозуміти, телефон це не особистра зустріч, тет а тет. Пройшовшись по найбільш поширених вакансіях і фірмах які пропонують найбільше вакансій дізнаєшся що між ними є певний зв’язок. Більшість фірм є представниками мережевого маркетингу. Що це таке в загальних рисах знає багато людей, але кожен надає цьому явищу різного значення. Та воно є і рухається, вривається в наше життя через друзів, знайомих, родичів. Нам пропонують найрізноманітніші речі, як потрібні так і не потрібні, чи хочемо ми цього чи ні. В чернівецькій області достатньо розвинена ця сфера і продають тут через мережу як косметику, так і побутову хімію, засоби особистої гігієни,  посуд, одяг, канцтовари, книги, журнали і звичайно біологічно активні добавки.

Існує думка що мережевий маркетинг створює багато робочих місць і позитивно цим впливає на економіку. Інші розповідають що такі компанії породили велику кількість невдоволених і для їх реабілітації існують навіть спеціальні сайти. Дехто вважає, що багато MLM-компаній мають нахили сектизму і зомбують людей.  З цього зрозуміло що так як компаній, що займаються багаторівневим маркетингом дуже багато і всі вони різні хоча мають і загальні риси. Також може діяльність однієї компанії сприйматись різними людьми по різному.

Чому ж компанії прибігають до такого методу продажу? По-перше це вигідно Компанія що продає методом MLM не витрачається на рекламу. Товар просувається і рекламується через велику армію дистриб’юторів. Якщо, ж і компанія дає рекламу у масмедіа, то це реклама самої торгової марки, а не її продукції. Також це вигідно бо в більшості випадків дистриб’ютор реєструється як приватний підприємець і компанія за нього не сплачує ніяких податків і внесків. Друга причина це зручно – не потрібно величезних складів і представництв в кожному місті. Також це дуже ефективно. Дистриб’ютор сам того не розуміючи стає найвідданішим споживачем, який себе кожен день і повсюдно переконує  у якості, дешевизні і потрібності того товару що він продає.

Мережевий маркетинг в дії це досить цікаво, але звідки він такий взявся. Як виявляяться йому вже більше 70-ти років. Історія розвитку концепції багаторівневого маркетингу бере свій початок з Каліфорнійської Вітамінної Корпорації (California Vitamin Corporation), що була заснована Карлом Рейнборгом (Carl Rehnborg) у 1934р.  Карл займався більше розробкою і тому на продаж продукції що почала рости в попиті йому катастрофічно не вистачало часу. Він пропонував своїм клієнтам самим шукати покупців за певну знижку.

В 1939р. компанія перетворилася у Nutrilite Products, Inc. А, починаючи з 1935р. Nutrilite успішно співпрацює з компанією Mytinger & Caselberry, Inc. Остання була єдиним американським дистриб'ютором продукції фірми Nutrilite, для просування якої розробили маркетингову систему, відому сьогодні під назвою багаторівневого маркетингу(MLM).

В 1940р. два молодих підприємці — Річ ДеВос і Джей ван Андел — долучилися до компанії в якості дистриб'юторів. До 1949р. вони працювали достатньо успішно для створення власної корпорації Ja-Ri. Не усі справи йшли добре, тому в 1959 р. в результаті деяких суперечностей з Nutrilite і Mytinger & Caselberry вони сформували фірму Amway, що стала однією з найпопулярніших компаній, які використовують багаторівневий маркетинг як основну концепцію просування товарообігу продукції.

Сам багаторівневий маркетинг або MLM(multilevel marketing) це багатоступенева система заохочення фізичних осіб, які доставляють товари чи послуги від виробника до споживача.  Заохочення тут проявляється через знижки на товар що ти продаєш, тобто твоя різниця. Також заохочуються тим що можна отримувати певний процент від обсягів продажу дистрибютора якого ти привів. Все це здійснюється по рівнях. Тобто ти дистрибютор і тобі хтось порадив ним стати і довів тебе до цього. Він скоріше всього буде отримувати дохід з обсягу твого продажу, а ти будеш отримати такий самий процент чи дохід з обсягів продажу інших дистрибюторів, яких ти привів в компанію. Ще можливий такий варіант премій як процент від структури тих хто «під тобою». Також в деяких компаніях є авторська винагорода, або пенсія, яка може передаватися в спадок.

Основне на що наголошують мережовики це те що ми постійно щось комусь рекомендуємо і не отримуємо за це коштів. І вони пропонують рекомендувати людям їхню продукцію, можливо не залишаючи основного місця роботи і за це отримувати певний гонорар. Але не треба забувати що ми рекомендуємо те що вважаємо кращим об’єктивно. Коли ж ми в мережі ми починаємо рекомендувати те що нам фінансово вигідно нашим друзям, родичам знайомим. Тут не потрібно забувати про реальні цінності, бо гроші грішми.

Ще одне про що розповідають дистриб’ютори, які хочуть нас додати «під себе» це великі прибутки представників компанії які починали так як і всі. Та дуже часто ці багаті люди зробили свою мережу десь у США чи Європі. Там, як ми знаємо, умови не такі: населення багатше, можливо інша в них психологія, більш прозора діяльність компаній. Тому аналогічних прибутків ви напевно не отримаєте, але зразу не розчаровуйтесь. Головне ситуацію оцінювати об’єктивно  і не сприймати все те що вам розповідають надто серйозно.

За структурою мережеві схеми можуть бути найрізноманітніші. Це і коли кожен дистриб’ютор має двох дистриб’юторів які працюють на нього, а наступні вже додаються під них і також по двоє. Така схема називається бінарна. Також є структура де можна додавати «під себе» необмежену кількість дистриб’юторів, а вони в свою чергу також можуть це робити. Та багато компаній обирають змішану схему найрізноманітніших виглядів. Основна їх властивість це ієрархія.

Ієрархія також присутня у ще одному явищі теперішнього ринку. Цим явищем є фінансові піраміди. Їхні схеми схожі на схеми мережевого маркетингу, але все ж це не одне і теж. Фінансові піраміди – це незаконно, на відміну від мережевого маркетингу.

Фіна́нсова пірамі́да — це організація, членство в якій набувається за умови внесення певних платежів, внесків чи іншої оплати і дозволяє отримувати прибуток членам організації в залежності від кількості залучених ними учасників. Ієрархічність такої структури полягає в тому, що члени організації входять в певні групи, якими керують керівники, що отримують прибутки від членів своєї групи. Найвищий керівник отримує прибутки від внесків всіх учасників.

Найвідомішою сучасною російською фінансовою пірамідою стала компанія МММ.

Перша ж фінансова піраміда була створена в 1612 році, в Амстердамі, Нідерланди. Вона базувалася на тому, що люди перебільшили значення цибулини тюльпана. За цибулини вони віддавали все своє багатство, а іноді навіть і життя. Діяла вона протягом 12 років.

Щоб не сплутати фінансову піраміду і багаторівневий маркетинг потрібно добре знати їхні відмінності. Мережевий маркетинг має на меті продаж продукції, тобто орієнтований на це. А основним завданням учасників фінансової піраміди є залучення нових членів які сплачують певні внески чи платежі. Гроші ідуть тим що «вище», а ті хто тільки віддав кошти отримає їх тільки тоді коли в структуру увійдять ще новіші. Та напевно добре якщо взагалі щось отримають.

Щоб отримати більш детальну оцінку ситуації з сітьовим маркетингом, я вирішив поцікавитися у людини яка працювала в цій сфері і на даний час працює. Це лікар в минулому Андрій Глібка.

-         Як ви вважаєте яку роль відіграє сітьовий маркетинг в економічному розвитку регіону?

-         А як на рахунок того що люди працевлаштовані, на рахунок того що люди впевнені в завтрашніму дні. Люди отримують доступ до сучасних технологій, сучасних знань і до нормального загального освітнього простору.

-         Чим мережевий маркетинг відрізняється від фінансової піраміди?

-         Фінансова піраміда це афера не орієнтована на продукцію і гроші виплачують людям за нововступаючих. І рано чи пізно ця кулька лопає, бо в якийсь момент не вистачає нових підключених для того, щоб виплачувати гроші. А мережевий маркетинг, він може існувати і розвиватися без підключення нових людей.

-         Тобто його завданням є продаж товару, продукції.

-         Ну так звісно, це продаж, рух, продаж товару або послуг. Фінансова піраміда потребує постійний притік нових людей. Якщо вона зупиняється, то як велосипед зразу падає, тому, що немає звідки гроші брати. Вони давно вже потрачені. А багаторівневий маркетинг за рахунок споживання може існувати дуже довго взагалі без підключення нових людей.

-         Чи ви знаєте якісь фінансові піраміди що працюють у Чернівецькій області? І чи є у компаній мережевого маркетингу, які у нас представлені елементи фінансової піраміди?

-         Ну, скоріше всього елементи можуть бути, якщо є неоднозначність варіантів виплат. Якщо гроші виплачуються не за рух товару, а за речі які знаходяться поруч, за систему навчання і подібне. А що стосується явища фінансової піраміди я уявлення не маю. Останній хто нашкодив, і слава Богу, що його посадили це був
Флетчер, тому що вів всі ці розмови про систему навчання, підготовку мільйонерів, використовував спеціалістів, які все надзвичайно дискредитували. Насправді все це дуже швидко закінчилося і сильно прогриміло.

Отож, поспілкувавшись з людиною яка знає про MLM не по чуткам ми можемо зробити для себе деякі висновки. Ці висновки можна об’єднати у загальні порада. Якщо ви хочете займатися цією справою ви повинні твердо знати:

-         Різницю між мережевим маркетингом і фінансовою пірамідою;

-         Обов’язково складайте трудовий договір з роботодавцем;

-         Навчання спеціаліста в компанії повинно бути безкоштовним, або не надто дорогим. Якщо навчання коштує багато це повинно насторожити;

-         Товар компанії мережевого маркетингу повинен мати певний рівень попиту на ринку;

-         Не повинно бути високого початкового внеску;

-         Дізнатися чи входить компанія в асоціацію прямих продаж, або міжнародну організацію сітьового маркетингу;

-         Дізнайтеся якомога більше інформації про компанію і її членів.

Головне не забувати що все у ваших руках і не потрібно піддаватися на чиїсь навіювання. Будьте впевнені в собі і оцінюйте тверезо ситуацію.

Категорія: Мої статі | Додав: systems (04.03.2012) | Автор: Микола Ткачук W
Переглядів: 3982 | Коментарі: 1 | Теги: Андрій Глібка, мережевий маркетинг, сітьовий маркетинг, фінансова піраміда, California Vitamin Corporation, 2.0.8.5.1, mlm, Річ ДеВос, Джей ван Андел | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar